Банер

автоцивілкаОстерігайтесь шахраїв!

Увага! Власники автомобілів, чи знаєте ви, що багато полісів “автоцивілки”, придбаних у сумнівних продавців або навіть у страхових компаніях, недійсні?

Не зволікайте, перевірте чинність свого полісу ОСАЦВ на сайті МТСБУ просто зараз!

Частина страхових компаній компенсують збитки не повністю

На ринку «автоцивілки» з'явився новий тренд: ряд страхових компаній почали виплачувати потерпілим тільки половину нарахованих виплат.

Якщо люди вимагають всю суму, їм радять звертатися до суду, натякаючи, що гроші в такому випадку вони отримають нескоро.

У багатьох потерпілих немає часу займатися судовими спорами, тому вони погоджуються на 50%, кажуть страховики.

«Компаніям, які звикли працювати з коліс, і не сформували достатніх резервів, в період кризи доводиться на всьому економити, в тому числі і на клієнтах», - підтверджує інформацію президент Української федерації страхування Андрій Перетяжко.

Так, наприклад, за даними дирекції Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ) у 2014 році період виплат страховиками за полісами ОСАЦВ строком до 90 днів складав всього 38%, тоді як понад 120 днів - 46% від усіх виплат. У 2015-му проблема ускладнилася.

«Враховуючи, що в лютому 2015 середня виплата з  "автоцивілки "була навіть нижчою, ніж у січні, то, схоже, що "оптимізація збитків" страховиками набирає обертів», - вважає голова комісії зі страхування Українського товариства фінансових аналітиків В'ячеслав Черняховський.

За його словами, в число страхових компаній, що практикують 50% виплат по ОСАГО, входить більшість тих, хто отримав погані оцінки в МТСБУ за минулий рік. А це майже половина всіх членів бюро.

Грошей не хочуть

Не всі страховики згодні з тим, що виплата 50% компенсації - спосіб заощадити на потерпілих. «Кожен страховий випадок розглядається індивідуально, - вважає страховий експерт Максим Воронін, - Можливо, йдеться про компромісну виплату, коли клієнт не надав необхідний перелік документів, або оплата надійшла пізніше дати події, або у експертів є питання відносно обставин ДТП».

За його словами, відмовляти у повній виплаті страховикам нерідко доводиться через завищені рахунків від станцій техобслуговування. Крім того, за його твердженням, часто самі потерпілі не хочуть чекати відшкодування протягом передбачених законодавством 90 днів, оскільки послуги СТО та запчастини постійно дорожчають. «Такі варіанти можуть пропонуватися менеджерами, якщо клієнт просить про прискорену виплату відразу після написання заяви», - говорить Максим Воронін.

Пишіть листи

Гендиректор МТСБУ Володимир Шевченко вважає виплату 50% компенсації порушенням законодавства. «Якщо людина сама просить заплатити йому тільки половину грошей, тоді питань до страхової компанії немає. Але якщо страховик нав'язує потерпілому таку умову - тоді потрібно скаржитися в Нацкомфінпослуг та МТСБУ», - радить Володимир Шевченко. За його словами, у березні зборами бюро затверджена нова система оцінки роботи продавців ОСАГО, істотний вплив на яку буде надавати кількість скарг потерпілих. «Страхові компанії, на яких надійде найбільше скарг, отримуватимуть найгірші оцінки, і до них будемо вживати заходів», - обіцяє Володимир Шевченко. Але це відбудеться не раніше другого півріччя.

Поки що, судячи з показників 2014-го, лідери ринку ОСАЦВ платять потерпілим в ДТП неохоче. «За одним лише рівнем виплат важко судити про реальність ситуації в компанії, оскільки страховик може в попередньому періоді різко наростити обсяги премій і рівень виплати у нього відразу знизиться. Якщо компанія втратить частину бізнесу - цей показник може зрости», - пояснює Андрій Перетяжко. Тим не менш, за словами Володимира Шевченка, у великого ринкового продавця «автоцивілки» рівень виплат повинен становити 50-60%. За даними Insurance TOP, таким критеріям відповідає тільки дві компанії з топ-20.

За матеріалами: Капитал