Банер

автоцивілкаОстерігайтесь шахраїв!

Увага! Власники автомобілів, чи знаєте ви, що багато полісів “автоцивілки”, придбаних у сумнівних продавців або навіть у страхових компаніях, недійсні?

Не зволікайте, перевірте чинність свого полісу ОСАЦВ на сайті МТСБУ просто зараз!

Антимонопольний комітет України перевірить підвищення ціни на "автоцивілку"

Антимонопольний комітет України почав з'ясовувати, на якій підставі страховики з 1 травня підвищили ціни на поліси «автоцивілки», пише Капітал.

«Ми направили відповідний запит до Моторного (транспортного) страхового бюро України (МТСБУ) і чекаємо відповіді», - повідомив в. о. глави АМКУ Микола Бараш.

Ціни на поліси обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності водіїв (ОСАЦВ) з 1 травня подорожчали на 25%, залежно від базового тарифу, на який впливає ряд факторів, у тому числі і місце реєстрації авто. Найбільше доведеться заплатити власникам машин, зареєстрованих у Києві - тут страховка подорожчала майже на 270 грн. У той же час ціна на поліс при реєстрації авто в районному центрі виросла, в середньому, на 90 грн.

Рішення підвищити вартість ОСАЦВ президія МТСБУ прийняла ще в березні, вимагаючи від продавців «автоцивілки» зробити це за рахунок коефіцієнтів. «Так як ціна на страховку складається з базового тарифу, а також мінімальних і максимальних коефіцієнтів, які можуть застосовуватися до цього тарифу, то страховики особливо нічого не змінювали. Просто з 1 травня вони почали застосовувати до базового тарифу ОСАГО не мінімальні, а максимальні коефіцієнти», - пояснила заступник голови комітету з управління ризиками МТСБУ Людмила Білошицька. А тим компаніям, які відмовляються так робити, доведеться заплатити штраф. «Його розмір становить 20% від отриманих премій за полісами ОСАЦВ», - кажуть страховики.

Змова або вихід

За словами члена Нацкомфінпослуг Дениса Яструба, президія МТСБУ з регулятором підвищення ціни на ОСАЦВ не погоджувала. «Страхові компанії зобов'язані це робити, якщо хочуть підвищити базовий тариф або коефіцієнти, оскільки ОСАГО - обов'язковий вид страхування і регулюється державою. Але якщо президія МТСБУ щось змінює в рамках діючих коефіцієнтів, то узгоджувати з комісією не обов'язково», - пояснює член Нацкомфінпослуг Денис Ястреб.

Деякі експерти називають запит від Антимонопольного комітету ланкою в ланцюжку подій останніх двох років, пов'язаних з боротьбою політиків за гроші з фондів МТСБУ.

Президент ЛСОУ Олександр Філонюк вважає інтерес АМКУ до даного питання об'єктивним. «Хтось повинен перевірити, чи дійсно рівень збитковості кожного учасника бюро досяг тієї критичної позначки, яка змушує його підвищити ціну, щоб не збанкрутувати. За моїми даними, сьогодні деякі страхові компанії виплачують по ОСАГО набагато менше, ніж мали б. Тобто приводу підвищувати ціну, начебто, немає», - вважає Олександр Філонюк.

На контролі

На думку голови правління групи «ТАС» Павла Царука, у зв'язку з девальвацією гривні підвищувати вартість ОСАЦВ потрібно було на 50%, а не на 25%. «Так, є такі компанії, які мало платять потерпілим, зате багато - агентам, що призводить до жорсткого демпінгу на цьому ринку. Але їх потрібно контролювати і позбавляти ліцензій, а не змушувати сумлінних продавців автоцивілки працювати собі у збиток», - каже Павло Царук.

Антимонопольний комітет чекає відповідь від МТСБУ до 15 травня. Якщо комітет вирішить, що продавці «автоцивілки» підняли ціну на цей вид страхування неправомірно, їм загрожують великі штрафи - до 10% отриманих премій по ОСАГО. Загальний розмір премій в цьому сегменті в 2014-му становив 2,5 млрд грн.