Банер

автоцивілкаОстерігайтесь шахраїв!

Увага! Власники автомобілів, чи знаєте ви, що багато полісів “автоцивілки”, придбаних у сумнівних продавців або навіть у страхових компаніях, недійсні?

Не зволікайте, перевірте чинність свого полісу ОСАЦВ на сайті МТСБУ просто зараз!

Водії масово змінюють поліси "автоцивілки"

З 19 лютого почала зростати кількість звернень до страхових компаній від клієнтів, які бажають переоформити раніше куплені поліси «автоцивілки» на нові.

Страховики пов'язують це з підвищенням лімітів виплат по ОСАГО в два рази: до 100 тис. грн за шкоду, заподіяну майну потерпілих в ДТП, і до 200 тис. грн - за шкоду, заподіяну їхньому життю та здоров'ю.

При цьому тарифи на поліси «автоцивілки» не підвищилися.

«Оскільки максимальна сума виплати збільшилася вдвічі, багато з них захотіли переоформити старі договори страхування на нові, вирішивши, що за підвищений захист по ОСАГО їм не доведеться доплачувати — бо тарифи не підвищилися», - каже голова комісії зі страхування Українського товариства фінансових аналітиків В'ячеслав Черняховський.

Розпорядження Нацкомфінпослуг про збільшення максимальних страхових виплат за полісами ОСАЦВ комісія прийняла ще 21 липня 2015 року, але чинності воно набуло лише в минулу п'ятницю - 19 лютого.

У деяких страхових компаніях очікують в найближчі місяці 30-50% зростання заяв клієнтів на переоформлення полісів ОСАГО, але в середньому по ринку кількість таких звернень збільшиться на 10-15%, прогнозує голова правління громадської організації «Український страховий омбудсмен» Юрій Чуніхін.

Стримуючим фактором для масового переоформлення старих договорів “автоцивілки”, за його словами стануть самі страховики.

За переоформлення просять доплатити

Не всі страхові компанії підготувалися до ситуації, оскільки під час попереднього підвищення лімітів по ОСАГО в 2010 році одночасно були збільшені тарифи і заяв на переоформлення договорів майже не було.

«Краще б підвищили ліміти виплат ще в травні 2015 року, одночасно з підвищенням вартості ОСЦПВ. Тоді проблем з переоформленням у страховиків не було б», - вважають страховики.

Сьогодні страхові компанії намагаються відбити у клієнтів бажання переоформляти «автоцивілку». Хтось відмовляє водіям в цьому, посилаючись на дефіцит нових бланків полісів ОСАГО, хтось вимагає заплатити за процедуру 20% від вартості страховки. «Звичайно ж, страхові компанії не мають права відмовляти автовласникові в переоформленні поліса ОСАЦВ, проте саме закон передбачає утримання 20% вартості поліса при достроковому розірванні договору ОСАЦВ з ініціативи страхувальника», - говорить менеджер з комунікацій страхової компанії Олександр Мельничук.
За словами голови правління компанії «Княжа» Дмитра Грицути, проблеми з новими бланками полісів ОСАЦВ у багатьох компаній, дійсно, є. Одні страховики заздалегідь проштампували майже всі отримані в МТСБУ бланки полісів даними про «старі» ліміти виплат, а іншим компаніям МТСБУ видало обмежена кількість бланків. Крім того, компанії не знають, що робити з франшизою по ОСАГО (сумою ремонту авто, яку водій платить зі своєї кишені) в разі переоформлення «автоцивілки». Вона, згідно із законом, становить 2% від максимального розміру виплати за шкоду майну потерпілого в ДТП. Раніше франшиза була 1 тис. грн, а в зв'язку з новими лімітами повинна підвищиться до 2 тис. грн.

«МТСБУ могло б до появи нових лімітів виплат по ОСАГО зібрати страхові компанії і проінструктувати з усіх подібних питань», - вважає Грицута.

 

Назустріч клієнту

У Нацкомфінпослуг вважають всі проблеми продавців ОСАГО надуманими. «У законі чітко описана процедура переоформлення поліса ОСАЦВ, тому не потрібно придумувати велосипед. А що стосується інших питань, що виникли, то якщо страховик не може їх самостійно вирішити, клієнти в наступний раз виберуть іншу компанію», - вважає член Нацкомфінпослуг Олександр Залєтов.

На думку В'ячеслава Черняховського, грамотно організувавши рекламну кампанію, МТСБУ та страхові компанії могли б непогано заробити на переоформленні полісів ОСАЦВ.

«Можна було б запросити всіх клієнтів, у яких до закінчення дії поліса залишилося півроку і менше, і запропонувати їм продовжити дію ОСАГО за невелику доплату, але з новими лімітами. Таким чином, страховики заощадили б на комісійних агентам, підвищили збори і зберегли лояльність своїх клієнтів», - вважає Черняховський.

Але для багатьох страхових компаній комісійні якраз і стали проблемою. Адже часто агенти «при дорозі» дають водіям такі великі знижки за рахунок своїх комісійних, що при переоформленні договору ОСАЦВ в офісі страховика клієнтам потрібно буде за півроку заплатити більше, ніж за куплений у агента річний поліс.

«Спочатку потрібно було почистити ринок ОСАГО від недобросовісних гравців, які дають 45-50% комісій, а потім вводити нові ліміти. Інакше цей вид страхування стане збитковим для сумлінних компаній», - вважає Дмитро Грицута.

На думку президента ЛСОУ Олександра Філонюка, продавцям «автоцивілки» потрібно навчитися економити на власних витратах, в тому числі комісійних, а не за рахунок потерпілих в ДТП.