Чому обов’язкова «автоцивілка» не може замінити КАСКО?

Багато автовласників у прагненні заощадити відмовляються від придбання полісу добровільного страхування КАСКО, обмежуючись лише обов’язковою «автоцивілкою». Одні аргументують тим, що на КАСКО нема достатньо коштів, інші вважають себе досвідченими водіями, які не спричиняють ДТП.  А якщо аварія станеться з вини іншого учасника дорожнього руху, його страхова компанія компенсує збиток за полісом ОСЦПВ.

Це так, але, на жаль, ситуації можуть бути різні, іноді «автоцивілка» винуватця ДТП (якщо вона взагалі в нього є) ніяк не допоможе постраждалому і авто доведеться ремонтувати власним коштом.

Наприклад, коли у винуватця ДТП немає полісу «автоцивілки». Незважаючи не те, що страхування ОЦСПВ є обов’язковим, таке теж трапляється. В цьому випадку зобов’язання по компенсації збитків постраждалому бере на себе МТСБУ – професійне об’єднання компаній, які здійснюють обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів за шкоду, заподіяну третім особам. Але, як свідчить практика, це досить довгий і складний процес.

Нагадаємо також, з яких причин страхова компанія може відмовити у виплаті з «автоцивілки» постраждалій стороні.

Наприклад, якщо за рішенням суду виявилось, що другий учасник ДТП не є винуватцем. Відповідно, зобов’язання страхової компанії з виплати не настає. Якщо страховий поліс ОСЦПВ винуватця не набув чинності або угода прострочена, страховик також має повне право відмовити у виплаті. Відшкодування також виявиться під питанням, якщо потерпілий затягнув строки подання заяви на виплату. Щодо майнових збитків таку заяву потрібно подати не більше ніж через рік після ДТП, щодо збитків, завданих життю та здоров’ю – протягом трьох років максимум.

Ще одна розповсюджена помилка – це ремонт автомобіля до огляду транспортного засобу фахівцями страхової компанії, що може призвести до позбавлення потерпілої сторони права на виплату компенсації.
Втім, проблеми з компенсацією збитків можуть бути не лише у вищенаведених випадках. Іноді через цілком об’єктивні причини другий учасник ДТП просто не може мати полісу ОСЦПВ.

Наприклад, якщо ДТП спричинила тварина – олень, лось, косуля чи собака. Або ж дорожній інцидент взагалі стався «з вини» неживого предмета. Це може бути будь-що, від дерева, що впало, до цегли, яка пошкодила припаркований поряд з будівництвом автомобіль. Зрозуміло, що про виплату по «автоцивілці» не йтиметься.

Якщо є поліс КАСКО, то ризик залишитися віч-на-віч з розбитим автомобілем та ремонтувати його власним коштом мінімальний. Звичайно, винятки із виплат щодо КАСКО теж є, і залежать вони від умов конкретного договору. Наприклад, якщо водій керував автомобілем у стані алкогольного сп’яніння, грубо порушив правила дорожнього руху або втік з місця подій, страхова може відмовити у компенсації. В більшості ж дорожніх ситуацій саме поліс КАСКО забезпечує найповніший захист та закриває практично всі питання, пов’язані з відновленням транспортного засобу, не залежно від вини водія чи непередбачуваних обставин.