Ціни на “автоцивілку” в Україні з 1 січня 2025 року зросли від 70% до 100%

Ціни на поліси обов’язкового страхування автоцивільної відповідальності власників наземних транспортних засобів (“автоцивілка”, ОСЦПВ) після набуття чинності новим законом з 1 січня 2025 року, зросли в середньому від 70% до 100%, свідчать дані опитування провідних страхових компаній на цьому ринку, проведений інформаційним агентством “Інтерфакс-Україна”.

Так, за словами радника голови правління НАСК “Оранта” Олени Машари, вартість “автоцивілки” як у компанії, так і загалом по ринку зросла в середньому на 80-90% порівняно з попереднім роком. Однак, якщо врахувати поліси з нульовою франшизою, то підвищення страхових платежів становить приблизно 50%.

При цьому вона наголосила, що це зростання не є рівномірним, оскільки зараз страховики отримали можливість сегментувати ринок гнучкіше і детальніше, ніж раніше, коли діяло цінове регулювання. Наприклад, у компанії “Оранта” збитковість договорів ОСЦПВ, укладених на електромобілі, була в кілька разів вищою, ніж в інших типах транспортних засобів. Як наслідок, підвищення вартості страхових платежів для цього сегмента є більш суттєвим, ніж для решти видів транспорту.

У СК “Європейський страховий альянс” вартість “автоцивілки” збільшилася від 70% до 110% і визначається залежно від типу авто, місця реєстрації (проживання) власника транспортного засобу (ТЗ).

У СК VUSO це зростання становило 80-100%, що зумовлено вагомими змінами в умовах страхування, зокрема значним підвищенням страхових лімітів на виплати потерпілим.

“Нові ліміти надають змогу забезпечити нашим клієнтам суттєво більший захист у разі ДТП, покриваючи збитки, які раніше могли перевищувати межі попередньої суми покриття”, – зазначили в компанії.

Своєю чергою в СК “Експрес Страхування” зазначили, що вартість їхніх полісів ОСЦПВ зросла в середньому на 70-75%, що зумовлено новими вимогами законодавства, що передбачають збільшення страхових сум за життям і здоров’ям – з 320 тис. до 500 тис. грн, за майном – зі 160 тис. грн. до 250 тис. грн., скасування врахування зносу для ремонту авто, франшизи та ліміту за європротоколом.

На думку СК ARX, порівнювати ціни старої “автоцивілки” і нової немає сенсу – це абсолютно різні продукти за наповненням. Це як порівнювати поїзд плацкарт і літак, адже змінилися умови врегулювання, відшкодування вартості складових частин і деталей авто здійснюватиметься без вирахування зношення, і всі страховики-учасники мають долучитися до прямого врегулювання, пояснюють у компанії.

Відповідаючи на запитання, що найбільше впливає на ціну, всі компанії зазначили, що це тип ТЗ (легкове авто, електрокар, вантажний, автобус тощо) та його підтип (об’єм двигуна, вантажопідйомність), сфера використання (надання платних послуг з перевезення чи ні), термін дії договору страхування та чи має страхувальник право на пільгу. Важливим фактором є регіон експлуатації ТЗ: у містах з високою інтенсивністю дорожнього руху, таких як Київ, премії значно вищі, ніж у більш спокійних регіонах. Крім того, зараз страховики почали більш активно враховувати вік і стаж водіїв, допущених до керування ТЗ, характер експлуатації авто. В ARX додали, що компанія давно ввела додатковий коефіцієнт. “Наприклад, у нас водій 45-50 років отримає зовсім іншу ціну, ніж водій, якому 18 років, навіть якщо вони мають однакову марку авто в Києві”, – пояснили в компанії, уточнивши, що такий фактор, як історія збитковості (наявність ДТП), не впливає на вартість поліса.