З 2025 року в Україні зміняться правила компенсації пошкоджень авто внаслідок ДТП. Це стосується власників ОСЦПВ і пов’язано зі змінами у законодавстві про обов’язкове страхування відповідальності автовласників.
З 2025 року процедура врегулювання дорожньо-транспортних пригод в Україні стане простішою і прозорішою. Нові норми спрямовані на те, щоб автовласники змогли уникнути довгих очікувань і складних взаємодій зі страховими компаніями.
Правила врегулювання ДТП зараз
Наразі правила врегулювання ДТП в Україні такі: наприклад, два авто зіткнулися внаслідок аварії, що призвело до пошкодження дверей і бічного дзеркала в одного з них.
Обидва учасники ДТП мають поліси ОСЦПВ. Вони вирішують оформити Європротокол, щоб уникнути виклику поліції (максимальна сума компенсації через Європротокол становить 80 000 грн, що цілком достатньо для ремонту).
Водій авто, яке отримало пошкодження, звертається до страхової компанії винуватця. Страховик оцінює збитки, враховуючи зношеність автомобіля, якому вже 7 років.
Вартість нових дверей – 12 000 грн, вартість дзеркала – 4 000 грн. З урахуванням зносу (40%) страхова виплачує 9 600 грн. При цьому потерпілий змушений покривати відсутні 6 400 грн із власної кишені, а також самостійно організувати ремонт. Також він може звернутися до винуватця за компенсацією різниці (у разі відмови – у судовому порядку). Взаємодія з сервісними центрами може зайняти кілька тижнів.
Сценарій врегулювання ДТП у 2025 році
Ситуація та сама, як описано вище. Пошкоджено задні двері та бокове дзеркало, вік постраждалого авто – 7 років.
Обидва учасники ДТП мають нові поліси ОСЦПВ, оформлені після 1 січня 2025 року. Водії складають Європротокол.
Потерпілий звертається до своєї страхової компанії завдяки запровадженій системі прямого врегулювання. Компанія організовує ремонт на сертифікованій СТО, де: замінюють задні двері вартістю 12 000 грн; встановлюють нове дзеркало за 4 000 грн. Ремонт здійснюється без урахування зносу.
Страхова компанія повністю бере на себе організацію ремонту. Потерпілий не взаємодіє зі страховиком винуватця, а його автомобіль ремонтують досить швидко.
Таким чином, у 2025 році під час компенсації не враховуватиметься правило зносу. Введення прямого врегулювання робить процес зручним. Усю взаємодію зі страховою компанією бере на себе страховик потерпілого, а ремонт проводиться коштом страхової без додаткових витрат.
Що відбувається, якщо у водіїв різні типи полісів?
Якщо в одного водія поліс нового зразка, а в іншого – старого, процедура врегулювання залежатиме від особливостей поліса кожного учасника. У таких випадках страхові компанії працюватимуть за спеціальними перехідними сценаріями, щоб мінімізувати незручності для клієнтів.