Реформа автострахування: як зміняться страхові суми та строки виплат

Підготовлений до розгляду в другому читанні та в цілому законопроект № 8300 про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів вдосконалює наявний механізм авто страхування. А також наближає українське законодавство до норм ЄС у цій сфері.

“Головні зміни стосуються, по-перше, поступового підвищення розмірів страхових сум до тих рівнів, які зараз встановлені в ЄС. По-друге, ми запроваджуємо швидке здійснення гарантійних виплат потерпілим особам за страховиків-банкрутів, на це пропонуємо 90 днів. Крім того, ми запроваджуємо пряме врегулювання ДТП в усіх випадках, якщо шкода завдана лише транспортному засобу, що дозволить саме потерпілому звертатися за страховою виплатою до страховика навіть якщо винуватець не застрахований», — пояснив нардеп В’ячеслав Медяник.

Він додав, що в документі також міститься норма, що розширює застосування європротоколу.

«Це потрібно, щоб можна було оформлювати заяву про страхове відшкодування при ДТП без участі поліції. Загалом з ухваленням законопроєкту розв’язується проблема низького ліміту відповідальності страховика, бо багато з них стає банкрутами, а це призводить до невиплат постраждалим. Звичайно ж, ми розвʼязуємо проблему недосконалості розрахунку страхової виплати із відшкодуванням шкоди, завданої ДТП», — наголосив політик.

Також Верховна Рада готується ухвалити закон, за яким буде запроваджене пряме врегулювання у всіх випадках ДТП, в яких шкода завдана лише транспортному засобу, що дозволить потерпілій особі звертатись за страховою виплатою до свого страховика, навіть якщо винуватець не застрахований.